Ga naar de inhoud

Te hoge werkdruk en lange procedures: wat is de impact op een afdeling?

Omslachtige processen, een hoge werkdruk en lange procedures hebben veel impact op hr– en recruitmentafdelingen. Het komt niet alleen door krapte in de arbeidsmarkt maar ook door inefficiënt werken. Wij zien dit geregeld terug bij onze klanten in de zorg. Maar wat is de impact van dit probleem precies op de afdeling?

 

Werk blijft liggen

Stress en ontevredenheid: dat is wat we vaak terugkrijgen als we die vraag aan medewerkers stellen. Door de hoge werkdruk en een tekort aan medewerkers zijn ze belast met veel operationele taken en blijft (ander) werk steeds liggen.

Deze situatie heeft een negatieve invloed op de resultaten van de afdeling. Als een recruiter overloopt en processen onvoldoende vastliggen of gevolgd worden, zijn fouten een logisch gevolg. Een sollicitant die tussen wal en schip raakt, de indiensttreding die niet op tijd geregeld is of een onboarding proces dat niet loopt zoals het hoort. Alles bij elkaar geeft dit ontevredenheid bij zowel de medewerker als de kandidaat. 

 

Procesverbeteringen

Als adviseur zorgen we voor rust en ademruimte op de afdeling, bijvoorbeeld door de inzet van een interim-recruiter en door met een frisse blik te kijken naar procesverbeteringen. We zijn inzetbaar in het gehele traject: van on- tot offboarding. Daarbij stellen we heldere doelen en gaan we altijd voor een duurzaam resultaat.  

 “Wij doen ons werk altijd met een scherpe blik en Foqus op het eindresultaat, met ons hoofd én met ons hart.” 

 

Herken je dit probleem voor jouw afdeling? Neem gerust contact op met Laurentien: 06-43287647 of via mail: laurentien@foqus-advies.nl