info@foqusadvies.nl
085-0027531
Vorige maand hebben we in dit artikel ingezoomd op de bouwsteen ‘processen’ uit ons vijf componentenmodel. Vandaag willen we je graag meenemen in de volgende bouwsteen: ‘systemen en techniek’. We bespreken de voordelen van een ATS (Applicant Tracking System) en een CRM-systeem (Customer Relationship Management).
Een onderdeel binnen processen, zijn de afspraken die gemaakt worden over het gebruik van systemen. Technische oplossingen spelen namelijk een grote rol in automatisering van processen. Geautomatiseerde processen zorgen er vervolgens voor dat het proces wordt vereenvoudigd.
Als adviseur hebben we in onze opdrachten geregeld te maken met (werk)processen op besturend, secundair en primair niveau. In dit artikel zoomen we in op de risico’s die zich voordoen wanneer stappen, resultaten en verantwoordelijkheden niet zijn vastgelegd of gecommuniceerd in de organisatie.
Al met al kunnen een ATS en CRM bijdragen aan een efficiëntere, effectievere en kwalitatief betere processen, welke op termijn de zorgkwaliteit verbeteren. Tot slot faciliteren deze systemen de kandidaat- en klantreis, wat op de lange termijn bijdraagt aan een lagere ‘cost per hire’ en een hogere klandizie.
Ben je benieuwd welke rol wij kunnen spelen in de optimalisatie en/of implementatie van jouw systemen? En wil je hierover eens van gedachten wisselen? Ik ben te bereiken via laurentien@foqus-advies.nl of telefonisch: 06 43 28 76 47.
Volg ons op LinkedIn om niets te missen over de inhoud van ons vijf-componentenmodel.
Dit artikel is geschreven door Laurentien Korteweg, adviseur
Hoe kunnen we helpen?
Neem contact op met onze adviseurs!